21 d’abril del 2010

TALIBANS DE L'ECOLOGIA


Furgant furgant, m’he trobat amb açò, que m’ha fet molta gràcia. Humans que decideixen no tenir fills per què la Terra estaria millor sense humans. Un tio anomenat “Les” ha arribat a aquesta conclusió guiat per l’amor a partir d’una simple seqüència lògica. Hezulín definiria açò en tres paraules: TRE-MEN-DO!.
Has d’estar molt avorrit/da per arribar a la conclusió què el millor que pots fer és no portar fills a aquest món per a salvar la Terra.
Teclegeu “Movimiento por la Extinción Humana Voluntaria” en el vostre cercador d’Internet favorit i... que corra la risa.La penya està fatal!. Vos deixe algunes “perles” d’aquest moviment d’ecologia profunda...



¿Quién es el fundador?

Nadie es el fundador del VHEMT. Les U. Knight le dio el nombre de "Movimiento por la Extinción Humana Voluntaria" a una filosofía o visión del mundo que ha existido por tanto tiempo como los humanos han pensado. Es una toma de conciencia a la que se ha llegado independientemente en muchos lugares a través de la historia, pero que se ha perdido en medio del pronatalismo de las sociedades.

Como otros millones de personas, Les siguió una simple secuencia lógica, guiado por el amor, y llegó a la conclusión de que Gea estaría mejor sin los humanos. Él podría ser considerado el descubridor al identificar el movimiento dándole nombre, aunque cada uno de nosotros encuentra la verdad por sí mismo.

Aunque Les sea conocido internacionalmente como vocero del movimiento, nadie puede hablar por todos los voluntarios del VHEMT. No hay posición oficial para ningún asunto mas allá de lo que implica el nombre del movimiento.

¿Qué es el Movimiento por la Extinción Humana Voluntaria (VHEMT, en inglés)?

Es un movimiento, no una organización. Es un movimiento creado por gente que se preocupa por la vida en el planeta Tierra. No somos sólo un puñado de misántropos e inadaptados maltusianos y antisociales que se deleitan morbosamente cuando el desastre golpea a los humanos. Nada más lejos de la verdad. La extinción humana voluntaria es la alternativa humanitaria para los desastres humanos.

No nos pasamos el tiempo diciendo cómo la raza humana ha demostrado ser un parásito avaro e inmoral sobre la faz, antaño sana, de este planeta. Ese tipo de negativismo no ofrece ninguna solución a los horrores inexorables que la actividad humana está causando.

En vez de ello, el movimiento presenta una alternativa alentadora a la explotación desalmada y la destrucción indiscriminada de la ecología de la Tierra.

Como saben los voluntarios del movimiento, la alternativa a la extinción de millones de especies de plantas y animales es la extinción voluntaria de una especie: el Homo sapiens... nosotros.

Cada vez que uno de nosotros decide no agregar otro más a los miles de millones ya apretujados y en crecimiento en este desolado planeta, otro rayo de esperanza brilla a través de las tinieblas.

Cuando cada humano elija dejar de reproducirse, la biósfera terrestre será capaz de regresar a su antigua gloria, y todas las demás criaturas serán libres para vivir, morir, evolucionar (si creen en la evolución) y, tal vez, desaparecer, como tantos "experimentos" de la madre naturaleza lo han hecho al paso de las eras. Se le devolverá la salud a la ecología terrestre; a la "forma de vida" conocida por muchos como Gea.

Va a requerir el esfuerzo de todos nosotros.
I tant que requereix un esforç, si us heu de matar tots haureu de buscar un local prou gran!.
Torne a repetir que, una vegada llegides coses com aquesta, estic convençut que s'acosta l'apocalipsi!.
I per a acabar, no oblideu seguir les paraules del profeta: "no hi han palemeres, però hi ha ca dàtil"

6 comentarios:

Àngels ha dit...

Eh, tio para !

amparo ha dit...

LLeguint este post, m'ha vingut a la ment que, a final de l'any passat es va publicar un artícle a El País relacionat un poc amb el que contes. Este tema em va cridar tant l'atenció que tenia el link guardat com a esborrany en el panell d'administració del meu blog esperant vore la llum en algun moment, i res ara igual és el moment, però en el teu blog.

Este és el link de l'article:

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Tener/hijos/egoista/irresponsable/elpepisoc/20091106elpepisoc_2/Tes/

Doneu-li una ullada a l'article.
A mi no em va resultar tant descabellat...

Meuqetrefe ha dit...

àmparo, no he pogut llegir l'enllaç que has posat (no em deixa) però la idea de plantejar una extinció voluntària em sóna molt però que molt molt a secta.
El plantejament que el planeta està saturat d'humans i que per preservar-lo no n'haurien d'haver més dels que hi ha em sembla molt delicat.
No portar fills al mon per mantenir l'ecosistema em sembla una proposta massa dura. Pensant a gran escala, els humans s'acabarien extingint o caldria algú que diguera quan s'ha arribat a l'equilibri desitjat...
Em sóna a secta fulera.
PD: Si pots, envia'm l'enllaç al correu.

amparo ha dit...

Hola Mequetrefe,

No pots obrir el link?, be te'l passe per correu, però no obstant, prova a fer el següent:
Fer clik en el post "Talibans de L'Ecologia", anar al meu comentari i seleccionar i copiar el link; després pegar-lo en la barra de dirección i donar-li a l'intro. Vorás com t'apreix l'article.

Be de totes formes, l'article no és tan fundamentalista com el contingut del teu post, però si que dona a entrendre que duur al mon un gran número de fills, no és el més sensat, i jo amb aixó estic d'acord.

Morning Star ha dit...

Està clar que la penya està fatal, pero estic amb Amparo: la veritat és que la idea, matissada, no està tan malament.

És cert que açó de l'extinció voluntària sóna (o simplement, és) cosa d'una secta "fulera". Peró sí que pense que ens estem convertint en una espécie de "depredadors" del planeta. El que passa és que jo crec més en la "sostenibilitat", i per aixó, abans de l'extinció dels humans, recolçaria un control de l'explotació dels recursos i, en menor mesura, un control de la natalitat.

Interessant eixe article, Amparo. És en certa manera un tant radical, pero la seua opinió no em pareix molt destrellatada, la veritat és que està prou meditada i em fa que pensar.

MEQUETREFE ha dit...

Ja l'he llegit Amparo i coincidisc amb Morning. El plantejament fa què pensar i té un cert aire al que diuen aquestos, però d'una manera prou distinta.